Activitati

Proiectul propune o abordare integrata care include activitati principale (AP) grupate pe fiecare din cele 2 obiective specifice si activitati transversale (AT) astfel:

Pt. atingerea Obiectivului Specific 1:

AP 1.1 Furnizarea serviciilor de ocupare, precum informare si consiliere profesionala, asistenta, mentorat, tutorat, orientare profesionala, consiliere psihologica, consiliere psihiatrica, medierea locurilor de munca pt 127 persoane din regiunile Sud-Vest, Centru si Sud Est

    1. Evaluare initiala: prima etapa a interventiei pe care proiectul o efectueaza asupra grupului țintă consta in evaluare acestuia din punct de vedere al intereselor profesionale, atat pt. facilitarea accesului pe piata muncii – in particular in cadrul SES create prin proiect cat si pt. elaborarea unor programe individualizate de dezvoltare a potentialului profesional. Evaluarea competentelor profesionale, calificarilor si altor forme de pregatire profesionala, deprinderi si abilitati se va realiza prin intermediul unei platforme de evaluare psihologica comprehensiva a aptitudinilor cognitive, personalitatii, intereselor si emotiilor, standardizata si recunoscuta in UE (CAS++ realizata de COGNITROM)
    2. consiliere psihologica pentru dezvoltare personala si consolidare a capacitatilor, competentelor, cunostintelor si stimei de sine – pornind de la rezultatele evaluarii expertii vor stabili planul de interventie pt fiecare persoana in urmatoarele etape:
      • depistarea nevoilor/resurselor individuale/de familie
      • lucrul pe stigmatizare, pe imaginea si increderea in sine (evidentierea calitatilor) si pe nevoia de valorizare, pe relatia cu sine/cu ceilalti,
      • depistarea si constientizarea intereselor si aptitudinilor;
      • destructurarea comportamentelor nesanatoase, structurarea altora adaptative, care sa fie aplicate in realitate
        Dupa parcurgerea acestui proces (2-3 luni pt. fiecare beneficiar) se vor organiza inca 2-3 sedinte de consiliere de grup
        Specificul grupului de consiliere consta in faptul ca interactiunea dintre participanti este folosita in scopul de a facilita schimbarea comportamentala, rolul consilierului fiind sa creeze un mediu securizant in care fiecare membru al grupului isi poate expune preocuparile privind diferitele aspecte ale vietii sale: familie, relatii interpersonale, relatii profesionale, sociale. Consilierea de grup permite lucrul simultan cu mai multe persoane oferind un context in care se pot analiza problemele de natura interpersonala, fiecare client beneficiaza de sprijin si ajutor din partea membrilor grupului dar ofera, in acelasi timp, sprijin si ajutor; activitatile de grup permit experimentarea de noi comportamente si modalitati de comunicare. Din acest motiv vor fi formate grupuri ”mixte” (7-10persoane ) care vor incluidepersoane din diferite grupuri vulnerabile (ex.persoane  de etnie Roma si persoane  cu dizabilitati etc.)
    3. consiliere si orientare profesionala, medierea muncii – se va realiza pe baza programarii clientilor, in sedinte individuale, confidentiale, adaptate nevoilor si orientate catre client. Vor fi astfel efectuate:
      • sedinte de consiliere individuala, cu durata de 30-60 minute
      • analize si evaluari ale situatiei socio-profesionale a persoanei
      • evaluarea potentialului de satisfacere a nevoilor din planul individual cu oferta disponibila la momentul respectiv in ceea ce priveste locuri de munca, programele de pregatire, alte servicii specifice de promovare a ocuparii disponibile pe piata
      • formularea obiectivelor, scopului clientului
      • intocmirea si actualizarea planului de actiune individual si etapele de realizare a acestuia cat si a planului de rezerva in caz de esec;
      • monitorizarea indeplinirii activitatilor prevazute de planul de actiune individual;

AP 1.2 Furnizarea unui program de dezvoltare a competentelor de utilizare TIC pt 127 persoane din regiunile Sud-Vest, Centru si Sud Est – in functie de rezultatele evaluarii realizate anterior solicitantul va elabora suporturi de curs personalizate si va organiza cate un program de formare de 40 de ore (8 zile) la nivelul fiecareia din cele 3 regiuni. Cursul se va finaliza cu un examen de certificare, conform reglementarilor legale in vigoare

AP 1.3 Furnizarea de programe de formare profesionala/calificare in vederea cresterii si dezvoltarii aptitudinilor si calificarilor pt 127 persoane provenite din grupuri vulnerabile

Solicitantul va organiza

  • 2 cursuri de calificare “Confectioner asamblor articole textile” pt o gr de 23 persoane in Valcea si alte 23 pers in Sibiu, 8 dintre absolventi urmand a fi angajati in 2 SES (6 la SES3 si 2 la SES8)
  • 1 curs de calificare pt meseria de “Agent vanzari / Reprezentant comercial” pt o grupa de 23 pers in Valcea – dintre care 5 vor fi angajate in diferite SES (1 la SES 1, 1 la SES 2, 2 la SES 9, 1 la SES 11)
  • 1 curs de calificare pt meseria de “Confectioner Tamplarie Aluminiu si Mase Plastice” pt o grupa de 23 pers in Valcea – dintre care 4 vor fi angajate la SES5
    Partenerul 3 va organiza un curs de calificare pt meseria de “Cizmar-confectioner incaltaminte dupa comanda” pt o grupa de 23 pers, 7 dintre absolventi urmand a fi angajati in SES creat de acesta.
    Pentru restul de 12 persoane care se vor angaja in celelalte SES solicitantul, partener 1 si partener 2 vor subcontracta aceasta activitate

AP 1.4 Initiative care sa conduca la diminuarea lipsei de incredere si a excluziunii sociale a grupurilor vulnerabile si la combaterea si prevenirea infractionalitatii, prin promovarea activitatilor artistice si culturale, protectia mediului, conservarea patrimoniului cultural si a traditiilor – cele 11 SES vor derula in comunitatile in care activeaza dar si in alte localitati minim 2 evenimente de acest gen, specific misiunii si obiectivelor ONG-urilor care gestioneaza fiecare SES.

Vom avea urmatoarele evenimente:

  • 2 seminarii privind importanta implicarii grupurilor vulnerabile in actiuni de protectie a mediului – urmate de actiuni de igienizare ale albiilor raurilor, padurilor, pajistilor etc. – SES 1
  • 2 cursuri de dansuri populare (5 luni, 2 ore/saptamana) cu implicarea a minim 20 de persoane (copii si adulti) din diferite grupuri marginalizate – finalizate cu spectacole de muzica si dans popular – SES 2
  • 4 cursuri de “fashion design” (5 luni, 2 ore/saptamana) pt femei provenite din diferite grupuri vulnerabile, axat in special pe confectia accesoriilor (posete, portofele, bijuterii etc.) urmate de o expozitie cu produsele realziate de cursante – SES3 (Valcea) si SES9 (Sibiu)
  • un seminar privind instrumente de constientizare a tinerilor proveniti din categorii vulnerabile cu privire la protectia mediului – urmat de o excursie in Parcul National Cozia si un curs de ”fashion design” (o saptamana) pt mame singure – urmat de o parada a modei cu articole de imbracaminte confectionate din deseuri reciclabile – SES 5
  • 2 cursuri de “junk art” (obiecte decorative din deseuri reciclabile) de 3 zile, finalizate cu expozitii corespunzatoare – SES 6
  • 6 cursuri de dezvoltare personala prin teatru (5 luni, 2 ore/saptamana) – cu implicarea a minim 15 persoane (copii si adulti) fiecare, finalizate cu cate o reprezentatie teatrala
    • 2 realizate de SES 4 intr-o comunitate extrem de saraca de romi din Ramnicu Valcea (Colonie Nuci) –pt persoane de etnie Roma, respectiv in comuna Nicolae Balcescu pt persoane din grupuri vulnerabile din mediul rural
    • 4 realizate in 4 localitati rurale din judetul Sibiu de catre SES 7 si SES8
    • 2 realizate in 2 localitati rurale din judetul Valcea de catre SES 11
  • 1 curs pe teme de conservare a patrimoniului cultural si a traditiilor cuprinzand notiuni teoretice legate de obiceiuri si traditii populare de sarbatori si teatru folcloric – imbinate cu lectii practice de confectionare masti si costume pt acestea si 1 curs confectionare bijuterii si alte obiecte de decor – ambele cu o durata de 5 luni (2 ore/saptamana), cursantii fiind femei din categorii vulnerabile – SES 7.

Pentru atingerea O.S. 2

AP 2.1 – Infiintarea si dezvoltarea a 11 structuri ale economiei sociale

  • campanie de promovare a responsabilizarii si implicarii comunitatilor in procesul incluziunii sociale in vederea consolidarii capacitatii comunitatii de furnizare a suportului social, revitalizarii vecinatatii si protectiei mediului, mobilizarii grupurilor dezavantajate – descrisa la capitolul “metodologie” – se va derula in 60 localitati din mediul rural (20 in fiecare regiune implicata in proiect), cu intensitate mai mare in localitatile in care se vor infiinta SES
  • suport si consiliere in vederea dobandirii personalitatii juridice pt viitoarele structuri ale economiei sociale – partenerii vor infiinta ONG-uri astfel: una cu misiune explicita de promovare a economiei sociale prin sprijin direct – consultanta si asistenta in vederea dezvoltarii afecerilor sociale pentru ONG-uri – infiintata de partener 1, 4 cu misiune legata de imbunatatirea accesului la educatie de-a lungul intregii vieti pt persoanele cu risc crescut de marginalizare sociala (2 infiintate de solicitant, si 2 de partener 2), 4 cu misiune legata de protectia mediului si dezvoltare durabila (1 infiintata de solicitant, 2 de partener 1 si 1 de partener 3) si 2 cu misiune legata de promovarea valorilor si traditiilor populare romanesti si facilitarea accesului la cultura pt grupurile vulnerabile din mediul rural (1 infiintata de solicitant si 1 de partener 2)
    Solicitantul si partenerii vor initia urmatoarele demersuri:
    → dobandirea personalitatii juridice pt cele 11 ONG-uri care vor gestiona SES (cazier fiscal membri fondatori, intocmirea statutului, intocmirea cererii pt rezervare de nume, autentificarii notariale a diferitelor acte si obtinerii documentelor finale de la judecatorie etc)
    → asistarea celor 11 SES in vederea organziarii procesului de achizitie pt utilaje, dotari, servicii precum si in pregatirea spatiilor de productie/prestari servicii
    → sprijinirea participarii la un program de formare pt cei 11 manageri SES in vederea dezvoltarii spiritului antreprenorial, abilitatilor de comunicare, leadership, lucru in echipa etc. si imbunatatirii cunostintelor specifice (marketing si vanzari, management financiar etc) – solicitantul si partenerii vor sprijini cele 11 SES in vederea organizarii procedurilor de achizitie si subcontractarii furnizorului de formare, nr. de cursanti fiind prea mic si raspandit geografic pt a se organiza un curs special de catre solicitant sau parteneri
    →  consilierea celor 11 SES , timp de 8 luni, cu privire la lansarea si dezvoltarea afacerilor sociale – inclusiv marketing si promovare – expertul care raspunde de aceasta activitate are o expertiza importanta in consultanta de afaceri dar si in domeniul economiei sociale, si va sublinia in primul rand asa-numita “double bottom line”, respectiv necesitatea unui echilibru permanent intre misiunea organizatiei si impactul social pe de o parte si misiunea de business si generarea de venituri pe de alta parte.

A2.2 Activitati de marketing, precum organizarea de targuri si expozitii, realizarea cercetarilor de piata – in ultima luna de proiect se va organzia un “targ de economie sociale” la care vor fi invitati sa se prezinte si sa isi expuna produsele toate cele 11 SES infiintate prin proiect dar si alte structuri interesate (inclusiv SES infiintate prin alte proiecte). Targul va dura o saptamana si se va desfasura la Centrul de Conventii si Expozitii din Statiunea Calimanesti-Caciulata – Judetul Valcea. Vor participa peste 50 persoane, din care 28 implicati in proiect (managerul fiecarui SES si cate 2 reprezentanti ai fiecarui partener, restul fiind invitati ai diferitelor autoritati locale si nationale, institutii publice si alte structuri implicate in dezvoltarea economiei sociale.

A2.3 Cercetari, studii si analize, seminarii, conferinte, grupuri de lucru, publicatii in domeniul economiei sociale, incluzand aspecte juridice, de reglementare si ale politicilor publice, noi idei de afaceri si abilitati necesare in economia sociala

  • seminarii regionale pe tema “Aspecte juridice, de reglementare si ale politicilor publice in economia sociala” – se vor organzia in a treia luna de proiect de catre solicitant si parteneri
  • conferinta nationala “Noi idei de afaceri si abilitati necesare in economia sociala” – in ultima luna de proiect

AT1 Managementul proiectului – orientat spre indeplinirea obiectivelor proiectului, cu respectarea cerintelor AMPOSDRU – detaliat in sectiunea “managementul proiectului”

AT2 Achizitii publice – se vor aplica procedurile prevazute in legislatia nationala (OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare si legislatia subsecventa) si reglementarile AMPOSDRU

AT3 -masuri specifice de informare si publicitate – incluzind:

  • 2 conferinte de presa – lansare si inchidere proiect – cu participarea tuturor partenerilor, la conferinta final-a participand si managerii celor 11 SES
  • 20 conferinte de presa locale – cate 2 pt fiecare SES, la inceputul activitatii si la finalul proiectului
  • comunicate periodice in presa locala, regionala si nationala cu privire la derularea intregului proiect
  • anunturi specifice (platite) in presa scrisa si la posturile locale de radio si televiziune, pt fiecare din cele 11 SES infiintate (cu respectarea regulilor de vizibilitate specifice pt proiectele POSDRU)
  • minim 30 reportaje/interviuri/articole despre diferite stadii de realizare a proiectului in presa locala/regionala (10/regiune)
  • realizare si montare elemente de vizibilitate – cate un banner, un roll up si o firma luminoasa la sediul fiecarui partener, cate un banner si o firma luminoasa la sediul fiecarui SES
  • realizarea si intretinerea unei pagini web pt intregul proiect si a 10 pagini – 1 pt fiecare SES infiintata (fiecare pagina va avea un link catre celelalte)
  • activitati de promovare la nivelul fiecarei SES infiintate – descrise detaliat in planurile de afacere anexate